Verhuisd en mijn Walmart-ontgroening - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Roos Marinissen - WaarBenJij.nu Verhuisd en mijn Walmart-ontgroening - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Roos Marinissen - WaarBenJij.nu

Verhuisd en mijn Walmart-ontgroening

Blijf op de hoogte en volg Roos

04 Januari 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Om 07.00 ging de wekker in mijn hotelkamer, want ik wilde Orlando niet voorbijgaan zonder een portie sightseeing. Nog geen drie stappen buiten het hotel zag ik de eerste eekhoorns, palmbomen en dit vergezeld door een aangename temperatuur van 22 graden en zon zo vroeg in de morgen (na 3 blogs moeten jullie maar gewoon aannemen dat het hier superlekker weer is, anders val ik in herhaling). Al snel was het duidelijk dat een wandeling maken om van A naar B te komen hier zeer ongebruikelijk is, de enige medewandelaars waren vuilnismannen of wandelaars in fluorescerende sportoutfit, die hijgend en puffend op hetzelfde tempootje als ik aan het exercisen waren (je voelt je zowaar een strakgetrainde atlete). Hoogtepunt van de wandeling was de zwarte zwaan die ik zag aan het prachtige Lake Eola, middenin de stad. Na een bagelontbijt pakte ik mijn koffers en begaf me naar het busstation. Het bussysteem in Orlando bleek NS-taferelen te vertonen en mijn bus vertrok ruim 1,5 uur later in gepland, waardoor ik mijn sleutel niet meer zou kunnen ophalen, omdat het kantoortje wat dit verzorgde gesloten zou zijn als ik aan zou komen. Het werd een race tegen batterij van mijn mobiel die bijna leeg was, en de Wifizone waar we uit raakten, maar uiteindelijk lukte het om mijn toekomstige roommates te contacten. Die zouden allemaal niet thuis zijn, en ik zag mezelf al (zonder ezel, maar met twee koffers) van herberg naar herberg struinen voor een slaapplek. In Gainesville aangekomen, belde ik met mijn stervende batterij Morgan, die aan het werk was in de stad en zij sprak de verlossende woorden: "Do you want me to pick you up, I'm three minutes away!" En ja hoor, nog geen minuut later kwam mijn redder in nood in een enorme Amerikaanse auto met laadbak het terrein op gereden, gekleed in haar werkkleding van Domino's, haar rode haren golvend in de wind. Of ik het erg vond als we onderweg nog even haar fiets ophaalden? Nou, al wilde ze nog een tour van 3 uur maken, mij maakte het niet uit, was zo blij met haar. En zo stond ik op dag 2 in de States als Nederlandse opeens in een fietsenwinkel, en kon ik die stroopwafel alweer bijna proeven.
Toen we bij het huis aankwamen, stond de boel daar letterlijk op z'n kop. Een van de andere huisgenoten was 'geprankt' en al onze meubels waren ondersteboven gezet! Een warm welkom.. Maar het huis is leuk, heeft grote woonkamer en keuken (waarvan mijn roommate niet wist hoe die werkte haha) een gemeenschappelijke tuin, en mijn kamertje is superleuk (zie foto's).

Morgan heeft me op sleeptouw genomen in dat bakkie van haar naar de Walmart, een avontuur op zichzelf. Ik heb voorraad in kunnen slaan, en de volgende dingen geleerd:
1. Plastic fantastic: de inpakservice van de Walmart houdt het volgende in (de milieu-activist in mij huilt terwijl ik het schrijf): een driehoekige carroussel met 9 haken met plastic tasjes ipv. een loopband, waarin de cassiere jouw spullen doet (ongeveer 3 producten per tasje) en daarna doordraait en verder gaat. Ik heb nu al zo'n 10 tasjes, en zal ze recyclen tot ik er bij neerval.
2. Als cassiere bij de AH discrimineer ik nooit kassapersoneel, maar bij deze zitten wel een steekje los: toen ik een pak sap uit een tasje pakte (hij zat in z'n eentje in een tasje, ik vond het gewoon zielig en superonnodig) en in m'n rugzak pakte raakte haar systeem ontregeld en ze snapte er niks meer van.
3. Je hebt een heel gangpad voor Cereals, maar je kan er geen verse groente kopen. (Wees gerust pap en mam, heb bij een ander winkeltje fruit en groente gehaald.)
4. Er zit iemand op een krukje bij de uitgang met op zijn naambordje: Walt, customer greeter. Walt wenst jou een fijne avond wenst als je weggaat. What a job.

De koelkast is gevuld, Morgan heeft me gewaarschuwd dat je eten hier niet veilig is voor huisgenoten, dus heb de rest op mijn kamertje gestald. Verder is er geen systeem voor toiletpapier halen enzo en geen schoonmaakrooster (hoe anders dan ik gewend ben in Huize Hugo) dus ik ben benieuwd. Vandaag laatste dagje ultieme vrijheid, want morgen begint het studeren hier. Wordt vervolgd.

  • 05 Januari 2015 - 09:59

    Ina:

    Hilarisch Roos!!!! Hartstikke leuk om te lezen. Ik hoop dat je het volhoudt. Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Maarre.. No pressure hoor. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik studeer het Spring Semester aan de University of Florida, Gainesville.

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 18031

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 31 Mei 2015

Study at UF

Landen bezocht: