Floridiaans studeren kun je leren! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Roos Marinissen - WaarBenJij.nu Floridiaans studeren kun je leren! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Roos Marinissen - WaarBenJij.nu

Floridiaans studeren kun je leren!

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Januari 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Zondagmiddag, en ik maak huiswerk in m’n woonkamer. Mijn eerste weekje hier zit erop en ik begin al langzaam ingeburgerd te raken en kan zonder kaart de weg naar m’n colleges vinden. Het was Syllabus week, dit houdt in dat de introducties van colleges worden gegeven, en je nog kan beslissen of je een vak wilt gaan volgen of niet. Daarnaast nog amper huiswerk, dus tijd om de rest wat Gainesville te bieden heeft te onderzoeken. De vakken die ik gekozen heb blijken erg leuk te zijn, ik volg vier vakken die verspreid over de campus gegeven worden:
Health Care Management
Policy during War and Peace
Critical Thinking in Health Care
Environmental Ethics & Politics
Vooral het laatste vak is erg bijzonder om te volgen in olieslurpend Amerika. De leraar is een echte hippie mileufreak, met nog net geen geitenwollensokken aan. Het moet voor hem frustrerend zijn om te leven in de milieubevuilende Amerikaanse maatschappij.
In al mijn lessen ben ik de enige internationale student, maar mensen reageren over het algemeen erg positief dus hopelijk willen ze wel met ‘the Dutchie’ in een groepje samenwerken..

De campus hier is enorm, dus met wandelen van college naar college probeer ik de burgers en bier te compenseren ;) Want ik ben wat barretjes afgeweest deze week, in midtown waar ik woon en de campus zit zitten wat Kneus-achtige barretjes, maar downtown is veel fancier en heeft mooiere en kwalitatief hoogstaandere uitgaansgelegenheden. Ik heb op vrijdag hier een echt Amerikaans trapmusic feestje bezocht in piratenthema (Keys ’n Krates, mocht de muziekliefhebber hen kennen) en vannacht naar een pianobar met live muziek geweest, waar een wedding party aan de gang was, heel erg leuk.

Wat me in m’n eerste week student zijn hier is opgevallen:
1. In ieder lokaal hangt de Amerikaanse vlag.
2. De campus is een bontgekleurd gezelschap van mensen, van Hare Krishna tot medestudenten die in hun U.S. Army uniform in de klas zitten.
3. Hét Amerikaanse bier Budweiser is echt heel erg vies.
4. Het is heel normaal om in je joggingbroek naar school te gaan, petten mag je ophouden in de klas, en het merendeel van de vrouwen kun je uittekenen in leggings met een trui die de bil NIET bedekt, ongeacht welk formaat en textuur deze billen hebben.
5. Boodschappen doen is enorm duur, de Albert Heijn is er niks bij. Het is goedkoper om uit eten te gaan dan zelf te koken, tenzij je met 4 kookt, maar gezien m’n huisgenoten altijd eten bestellen zijn mijn culinaire diensten aan hen niet besteed.
6. De sorority en fraternity cultuur is hier echt als in de films. Sorority’s en fraternity’s zijn een soort studentenverenigingen, waar je veel geld voor moet betalen, een heftige ontgroening krijgt en ze kenmerken zich allemaal door de Griekse letters. Zo heb je bijvoorbeeld Kappa Labda Sigma of Delta Omega Mu. De sorority meisjes (de uffen van de UF zegmaar) kun je er zo uitpikken, omdat ze als een soort uniform elke dag truien met hun Griekse letters naar school dragen.
7. Alligator is zowaar best lekker! Heb een hap van een 'Gator taco' genomen en dit was eigenlijk best oke. Er zwemmen/lopen (wat doen die dingen?) er ook een paar bij het meer op de campus dus deze Steve Irwin gaat er snel eens langs om ze te spotten.

  • 17 Januari 2015 - 19:47

    Shirley:

    Howdy Roos, wat superleuk voor je dat je een semester in Florida zit!
    Ik zie je daar rondlopen door je verhalen, leuk om te lezen!
    Heel veel plezier, geniet en studeerse natuurlijk, hartelijke groet, Shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik studeer het Spring Semester aan de University of Florida, Gainesville.

Actief sinds 31 Dec. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 18051

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 31 Mei 2015

Study at UF

Landen bezocht: